Bagaimana Teh Hijau Bantu Saya Hilang 10kg Dalam Masa 2 Bulan

Perkongsian ini adalah dari tuan Harith Faisal dalam Facebook peribadinya.


Sebelum ini kami pernah berkongsi Post kebaikan teh hijau dalam usaha kempiskan perut buncit.

TEH HIJAU: 2 BULAN TURUN 10 KG

3 Minuman Wajib Untuk Kempiskan Perut Buncit, amalkan minum teh hijau untuk kempiskan perut, harithfaisal, kebaikan teh hijau boh, kempiskan perut buncit, minum teh hijau, minum teh hijau waktu malam, orang melayu minum teh hijau, teh hijau, teh hijau boh, teh hijau boh kuruskan badan, teh hijau kempiskan perut buncit, teh hijau untuk slim

Gambar Sebelum

3 Minuman Wajib Untuk Kempiskan Perut Buncit, amalkan minum teh hijau untuk kempiskan perut, harithfaisal, kebaikan teh hijau boh, kempiskan perut buncit, minum teh hijau, minum teh hijau waktu malam, orang melayu minum teh hijau, teh hijau, teh hijau boh, teh hijau boh kuruskan badan, teh hijau kempiskan perut buncit, teh hijau untuk slim

Gambar Selepas


Benda ni antara yang saya amalkan sepanjang saya diet 2 bulan ni.

Yup! Hari ni genap 2 bulan saya mula diet. Dah dapat turun 10kg tanpa sebarang supplement. Diet kurang kalori.

Saya makan nasi, makan ayam, makan ikan, makan sayur, makan spegeti. Makan je, tapi saya kurangkan pengambilan dia. Memang tinggal air bergula kecuali masa cheat day.

Saya tak pasti betul ke tak dari segi saintifik. Tapi saya rasa sendiri, bila saya amalkan minum teh hijau ni, perut tak masuk angin, tak sebu dan tak kembung sepanjang diet saya ni.

Okay kejap. Saya google dulu. Tak sah kalau tak pakai skil menggoogle saya yang hebat sejak azali ni. Haha!

Jadi, teh hijau ni katanya kalau kau amalkan dia setiap hari;

1. Dapat berikan tenaga.
2. Dapat tingkatkan pembakaran lemak.
3. Dapat tingkatkan metabolisma.
4. Sekaligus, dapat turunkan berat badan.

Sila cuba kepada yang tengah diet. Yang saya buat ni memang air teh hijau kosong. Takda gula, takda susu.

Mula-mula rasa memang tak sedap. Lama-lama tak sedap jugak. Eh!

3 Minuman Wajib Untuk Kempiskan Perut Buncit, amalkan minum teh hijau untuk kempiskan perut, harithfaisal, kebaikan teh hijau boh, kempiskan perut buncit, minum teh hijau, minum teh hijau waktu malam, orang melayu minum teh hijau, teh hijau, teh hijau boh, teh hijau boh kuruskan badan, teh hijau kempiskan perut buncit, teh hijau untuk slim

Kat mana nak beli? 99 Speedmart.

Saya pakai dua brand teh hijau jenis uncang. Uncang jelah. Senang nak buat, kan. Sehari saya pakai 2-3 uncang saja.

 

Biasa satu uncang, saya pakai 2 round sebab nak jimat.

1. Ahmad Tea Jasmine Green Tea 25 teabags harganya RM4.40 saja. (Sedap)

2. Boh Green Tea 50 Teabags harganya RM9.40 saja. (Kurang sedap)

Doakan saya dapat turun lagi a few kilo untuk sama berat masa saya zaman bujang. Jaga kewangan, bagus untuk miliki aset. Jaga kesihatan, bagus kerana badan adalah aset.

Sebelum ni hari-hari cerita pasal pengurusan kewangan dan pelaburan hartanah. Hari ni buang tebiat sikit cerita pasal pengalaman turun berat badan pulak.

 

Lantaklah.

Kalau jumpa saya kat luar dan nampak saya dah susut berat badan, ringan-ringankanlah mulut tegur, “Eh Harith, nampak macam dah kuruslah”. Itu motivasi untuk saya.

Haha! – HF

#harithfaisal


SHARE
jika bermanfaat.

TAG kawan korang yang konon tengah diet.

Nota: Next time saya akan cerita apa sarapan saya sepanjang 2 bulan ni ya. Stay tune! Dah beribu SHARES dah rupanya. Habislah stok teh hijau kat 99 Speedmart minggu ni. Haha!


Bagi yang berminat untuk mendapatkan Krim Halia + Habbatus Sauda yang In Sha Allah terbukti berkesan boleh KLIK SINI atau Whatsapp saya Muhafis di nombor 0127522085 atau klik https://api.whatsapp.com/send?phone=60127522085 untuk whatsapp tanpa save nombor telefon.

Terima kasih. 🙂

Advertisements

Cara saya kempiskan perut buncit dengan mudah tahun ini

Pelbagai cara kempiskan perut yang digunakan pengguna di luar sana. Baik tradisional atau moden.

Tahun ini, saya masih mengekalkan cara lama untuk kekal slim fit (macam jenis seluar pulak) untuk kempiskan perut

Cuma saya terpaksa tinggalkan mengambil pil herba untuk kurus sebab gastrik saya semakin teruk dan saya pernah disahkan mengalami ulser perut.

Perut saya alah dengan herba!

Cara saya untuk kempiskan Perut mungkin berbeza dengan orang lain.

Saya cuma amalkan mengambil dan gunakan perkara di bawah

  1. Minum teh hijau dua kali sehari

  2. Sapu losyen halia + habbatus sauda

  3. Memakai bengkung untuk lelaki

1) MINUM TEH HIJAU

Seperti yang saya kongsikan seperti post sebelum ini berkaitan teh hijau, kelebihan yang terdapat pada teh ini selain mengandungi antioksida yang tinggi, ia juga dapat meningkatkan metabolisma dalam badan.

Bila metabolisma tinggi, berat badan tidak mudah bertambah seterusnya perut akan lebih langsing berbanding orang yang mempunyai metabolisma yang rendah

Jenama teh hijau yang saya pilih ialah BOH atau Ahmad Tea. Mengapa?

Sudah tentulah kerana harganya lebih murah di pasaran berbanding teh hijau yang dijual di farmasi

Cubalah!

P.S – Cara pengambilan yang betul untuk kempiskan perut ialah teh hijau ini perlu di ambil kira-kira 30 minit selepas makan.

2) SAPU LOSYEN ATAU KRIM HALIA HABBATUS SAUDA

Berbalik pada kesan yang saya gunakan apabila memakan produk herba untuk kurus, saya terpaksa memilih cara lebih selamat untuk kempiskan perut.

Saya pilih untuk gunakan krim dan losyen kerana saya percaya lebih selamat dan berkesan. In sha Allah

Oleh sebab produk yang berasaskan halia sesuai untuk kempiskan perut buncit, saya pilih losyen Halia dan habbatus sauda keluaran syarikat bumiputera untuk membantu mendapatkan perut yang slim fit.

Bahan utama dalam losyen ni adalah

  1. Halia

  2. Habbatus Sauda

  3. Minyak Bunga Matahari

Campuran bahan tersebut sangat serasi dengan saya lebih lagi selain kempiskan perut, minyak bunga matahari seperti yang kita kenal tinggi dengan vitamin e.

So, bila kita sapu dalam masa yang sama kulit kita jadi licin dan cantik. Hilang selulit stretch mark bagai bila kita konsisten sapu losyen ni.

Sis, bila perut dan slim langsing, selulit pun hilang, agak-agak en husband kita teringin tak cari lain? Haha

Hubungi Muhafis, 0127522085 untuk pembelian atau info lanjut.

3) PAKAI BENGKUNG TIAP HARI

Memang nampak janggal bila lelaki pakai bengkung kan, tapi percaya tak kalau saya bagitau yang tahu saya pakai bengkung atau girdle ni cuma isteri saya sahaja!

Hahahahaha

Selama ni saya memakai bengkung tiap hari dan termasuk semasa berada di ofis. Bila di pejabat memang rakan sepejabat tak perasan pun saya pakai bengkung ni.

Mungkin bila sebut bengkung ni ramai yang menyangka saya memakai bengkung nursajat atau yang mahal-mahal. 

Saya tak mampu pakai bengkung sajat, saya cuma order bengkung dari lazada sahaja. :-p

Pemilihan bengkung ni bergantung pada kemampuan. 

Bengkung, korset, girdle atau apa saja panggilan di beri, matlamatnya hanyalah satu, nak kempiskan perut buncit guna bengkung.

Ni jenis bengkung yang saya gunakan

Bengkung ni saya pilih sebab saiz dia besar, dan untuk saya, saya pilih yang jenis macam tali pinggang sahaja untuk memudahkan saya buang air nanti. Haha!

Saiz M ni dia biasa sebelum saya pakai bengkung ni saya sapu losyen halia habbatus sauda ni dulu untuk mempercepatkan pembakaran lemak di perut.

Mula-mula bila pakai memang tak selesa. Lama-lama okie dah

Pemakaian terhad selama 6 jam sehari dan jangan pakai semasa tidur ya. Kurang sesuai 🙂

Okie, sampai sini dulu saya nak share cara saya kempiskan perut dengan mudah, selamat, berkesan.

Apa yang saya kongsikan mungkin tidak sesuai atau tidak serasi dengan orang lain. 

Tapi,

Alhamdulillah serasi dengan badan saya 

Apa pun cara yang korang gunakan yang penting matlamatnya adalah sama iaitu nak kempiskan perut buncit! Haha

Selamat mencuba dan semoga kita berjaya kempiskan perut buncit.

Teh Hijau mampu kempiskan perut buncit dalam masa seawal 3 hari?

As Salam dan Salam Sejahtera.

Hai Apa Khabar rakan pembaca sekalian. Semoga sihat hendaknya.  Kalau anda baca tajuk post kali ini, mungkin ada yang anggap klise kan. Ya saya tahu, bukan senang nak kempiskan perut buncit dalam masa se awal 3 hari. Kalau ikutkan pun bukan ramai sangat penggemar Teh Hijau dalam kalangan orang Melayu.

Saya ada buat bancian ringkas, tanpa ada hitam putih sebab pada ketika dan mulanya saya teringin nak jual pil Teh Hijau sebagai suplemen tambahan. kemudian apa saya buat, saya minta lah rakan saya yang bertugas sebagai juruwang di salah satu pasaraya untuk membuat bancian.

Saya hanya perlukan statistik kuantiti pembelian Teh Hijau dalam sehari. Hari yang saya pilih adalah hari Ahad. Keputusannya dari 312 pelanggan yang membuat pembayaran dengan beliau, hanya 20 orang sahaja yang membeli produk berasaskan Teh Hijau ini. Dua orang darinya Melayu manakala baki adalah dari Kaum Cina.

Saya berasa hairan atas sebab apa teh hijau ni tak laku dek pasaran sebab kalau di ikutkan khasiatnya banyak. Ya, saya yakin melebihi Black dan White tea. Apa pun nak dipendekkan cerita saya tak jual pun produk berasaskan Teh Hijau ni. Kononnya macam tak ada demand. Lagipun baik consume dengan buat air teh hijau je dari makan pil. Pada hemat saya lah kan.

Ikutkan pun saya baru sahaja amalkan pengambilan teh hijau ni. Waktu malam khususnya saya minum. Itu pun produk teh boh je, sebab murah kan. So far saya rasa lagi best la, badan ringan, kurang migraine, senang buang air kecil – kencing lawas. Cuma rasanya to be frank tak berapa sedap la pada yang baru nak consume teh hijau ni.

teh boh teh hijau kempiskan perut buncit wordpress kempiskan perut buncit 3 hari

Okie briefly pasal teh hijau dan segala manfaat seperti tajuk teh hijau – kempiskan perut buncit yang saya dapat kumpulkan dari Blog-Blog lain.

1. Antioksidan Teh Hijau 100 kali lebih berkesan berbanding vitamin C dan 25 kali lebih kuat dari Vitamin E dari segi perlindungan sel dan DNA daripada kerosakan oksidan

2. Teh Hijau Dan Jus Limau Nipis Untuk mengempiskan perut, selain menjaga pemakanan dan bersenam secara teratur, Ibu boleh mempercepatkan proses tersebut dengan mengamalkan minum teh hijau. Sejak dahulu lagi, teh hijau disebut sebagai minuman pelangsing kerana memiliki kandungan Catechin yang berupaya meningkatkan pembakaran lemak, sekali pun sewaktu Ibu tidak bergerak. Catechin adalah sejenis polifenol yang terdapat di dalam daun teh yang memiliki sifat sebagai antioksidan.

Ibu disarankan meminum teh hijau selepas makan makanan yang berlemak. Kaedah ini sesuai untuk ibu yang tidak menyusukan bayi dengan susu ibu. Selain mengamalkan minum teh hijau, minum minuman yang masam akan menggalakkan pembakaran lemak di dalam tubuh. Amalkanlah minum air limau nipis atau jus oren segar sebaik-baiknya tanpa gula.

3. Selepas makan amalkan meminum Teh Hijau atau Teh Cina tambah dengan serbuk Kayu Manis dan Madu

4. Teh ini berkhasiat menyembuhkan berbagai macam penyakit dan memiliki banyak kandungan zat anti oksidan. Rajin minum teh hijau dapat menurunkan berat badan secara alami dan melangsingkan perut.

Bahan-bahan yang Anda perlukan adalah segelas teh hijau tanpa gula atau segelas air hangat ditambah dengan perasan jeruk nipis. Setelah menambahkan ekstrak jeruk nipis Anda boleh amalkan ramuan ini secara teratur satu kali sehari secara rutin.

teh hijau bagus untuk kempiskan perut buncit lelaki wanita dan lelaki dalam 3 hari

5. Menurunkan Berat Badan

Teh hijau mempercepatkan proses pembakaran kalori dengan menghalang penyerapan lemak arteri dan kolesterol. Satu penyelidikan yang di buat oleh International Journal of Obesity telah membuat kesimpulan berdasarkan kajian mereka bahawa ekstrak teh hijau mampu meningkatkan pembakaran kalori dan lemak dalam badan.

Menurut Journal Amerika berdasar kajian klinikal Nutrisi bahan perangsang di dalam teh hijau mampu meningkatkan kadar metabolisme dan memberikan tenaga. sekaligus membantu menurunkan berat badan jika diamalkan setiap hari.

Teh ini amat sesuai untuk membakar kalori  dengan menghalang penyerapan lemak arteri dan kolesterol. Teh hijau juga membantu meningkatkan tenaga secara menyeluruh dan juga untuk mengurangkan selera makan. Teh hijau sangat terkenal dalam kalangan orang Jepun, dan ia juga dikatakan dapat membantu kita meredakan tekanan (stress).

Satu penyelidikan yang di buat oleh International Journal of Obesity telah membuat kesimpulan berdasarkan kajian mereka bahawa ekstrak teh hijau mampu meningkatkan pembakaran kalori dan lemak dalam badan. Selain itu antioksidan yang terdapat di dalam teh hijau boleh membantu mencegah kanser dan  juga penyakit jantung.

6. Teh hijau akan membantu proses metabolisme alami tubuh dan membantu membakar lemak yang berkumpul di perut, paha, lengan dan bagian-bagian yang mudah menampung lemak dalam tubuh. Amalan rutin teh hijau per hari untuk membakar hingga 70 kalori dalam satu hari saja dan membantu menurunkan berat badan hingga 7 kg dalam satu tahun. Meskipun sedikit, Anda dapat menggabungkan diet dengan olahraga teratur dan menghindari makanan berlemak.

Okie semua apa yang anda perlu buat sekarang adalah pergi mana-mana pasaraya dan dapatkan Teh Hijau berdekatan. 🙂


P/S: Dah lama berangan nak perut yang kempis, langsing dan bebas dari selulit macam Uqasha Senrose? Tukar angan-angan jadi kenyataan! Dapatkan Krim Halia + Habbatus Sauda Sekarang–> KLIK SINI UNTUK INFO

Hubungi saya, Muhafis 0127522085

KLIK -> https://api.whatsapp.com/send?phone=60127522085

CaraKempiskanPerut KRIM32 Produk Untuk Kempiskan Perut Supaya Hilang Buncit Alat Sit Up Paling Cepat Kempiskan Perut Buncit - PenMerah.com
Sila Whatsapp terus https://api.whatsapp.com/send?phone=60127522085 bagi mendapatkan Krim Halia + Habbatus Sauda bagi kempiskan perut dan dapatkan badan yang langsing!

kebaikan teh hijau kempiskan perut buncit muhafis wordpress

manfaat teh hijau untuk kempiskan perut buncit lelaki dan wanita selepas bersalin

Koleksi 20 petua kempiskan perut buncit yang berkesan!! – Muhafis

Assalam..

Bulan ni tema entri saya semuanya kebanyakannya mengenai kecantikan, penampilan diri dan tips suami isteri. 

Hari ini saya nak kongsikan pula tips dan petua untuk mengempiskan perut bagi lelaki dan wanita. Anda nak petua kempiskan perut?

Hihi..kenapa nak kempiskan pulak..bukan ke mereka yang perut buncit tu penyayang orangnya?

Macam info ni..

Bukan saya yang kata yer.. ini adalah hasil kajian. 😉

 

Takpelah jika anda berperut buncit, tetapi masih sihat dan tiada penyakit serius. Tapi jika anda tidak menjaga pemakanan anda, bukan sahaja perut menjadi buncit, tetapi kesihatan anda juga terjejas.

Saya nak kongsi satu fakta..

* Perempuan dengan lemak ekstra di perut, memiliki kemungkinan 30% lebih besar mengalami migrain daripada perempuan tanpa kelebihan lemak ekstra di perut, bahkan setelah memperhitungkan kegemukan secara keseluruhan.


* Lemak perut juga telah dikaitkan dengan peningkatan risiko penyakit jantung dan diabetes. Sekarang, penelitian terbaru menunjukkan, lemak perut juga dikaitkan dengan peningkatan risiko mengalami migrain, paling tidak sampai usia pertengahan.

Hmm..risau jugak bila baca fakta ni..Apapun, ini adalah koleksi petua dan tips mengempiskan perut yang saya kumpulkan dari banyak sumber yang sesuai bagi lelaki dan wanita..

Petua Mudah Kempiskan Perut Buncit

(Secara tradisional)

 #PETUA 1 (Asam Jawa)

Ambil sedikit asam jawa dan bancuh di dalam segelas air panas. Biarkan semalaman. Esok paginya, minum air bancuhan asam jawa tersebut. Masukkan ke dalam peti sejuk, anda jadikan minuman, selepas anda makan tengahari atau makan malam. Amalkan setiap hari, anda akan dapati tubuh anda akan bertambah segar dan langsing.

#PETUA 2 (Daun lidah buaya, asam jawa)

Ambil sedikit daun lidah buaya. Masukkan dalam sebuah periuk dan tambahkan dengan air asam jawa. Didihkan bahan-bahan tersebut dengan api kecil sehingga pekat. Kemudian tutup api dan biarkan ia menyejuk dengan sendiri. Setelah dirasakan suam sedikit, lumurkan ramuan tersebut pada perut.

#PETUA 3 (Limau nipis, kapur sirih)

Sediakan limau nipis dan kapur sirih. Perah air limau ke dalam piring atau mangkuk, campur dengan kapur sirih dan gaul hingga sebati. Lumurkan ramuan tersebut ke perut dan balut perut dengan sehelai bengkung. Lakukan setiap malam sebelum anda masuk tidur.

#PETUA 4 (Limau nipis, air)
Air limau nipis yang anda minum boleh menurunkan berat badan anda. Caranya: Sediakan dua biji limau nipis atau limau kasturi setiap hari, setelah itu perah airnya ke dalam gelas yang berisi dengan air sejuk, masukkan ke dalam peti sejuk. Setelah itu bolehlah dijadikan air minuman setiap kali selepas anda makan tengahari dan makan malam. Cara ini boleh diikuti dengan senaman ringan. Amalkanlah meminumnya selama sebulan, berat badan anda juga akan beransur turun.

#PETUA 5 (Teh Cina, limau nipis)

Ambil 3 sudu besar serbuk teh cina dan rendam dalam air. Tapis dan campurkan dengan air perahan limau nipis. Amalkan selalu meminumnya 2 kali sehari iaitu sebelum sarapan dan sebelum tidur.

#PETUA 6 (Teh hijau, Serbuk kayu manis, madu lebah)
Selepas makan amalkan meminum Teh Hijau atau Teh Cina tambah dengan serbuk Kayu Manis dan Madu

#PETUA 7 (Minyak kelapa)

Tanak kelapa hingga menjadi minyak. Sejukkan, kemudian sapu ke perut. Biarkan seketika selama 10 minit. Kemudian bilas. Amalkan setiap hari.

#PETUA 8 (Kapur makan, daun sirih, minyak kayu putih, limau nipis)

Bagi wanita selepas bersalin yang ingin mengempiskan perut kembali, amalkan campuran bahan ini untuk berbengkung. Campurkan sedikit kapur makan, beberapa helai daun sirih, beberapa titik minyak kayu putih dan sesudu air limau nipis. Sapukan pada perut dan berbengkunglah seperti biasa.

Rujukan:

Haa..yang ni pulak rutin yang perlu anda amalkan setiap hari jika anda benar-benar nak kempiskan perut.

Rakan saya juga ada beritahu, main hola hop pun insyaaAllah, boleh membantu kempiskan perut juga..katanya berkesan baginya dan mungkin juga bagi anda..so, ini adalah #PETUA 9 Kempiskan perut yer..di bawah adalah lagi 10 petua/ tips yang boleh membantu anda mengempiskan perut melalui aktiviti dan amalan anda pula…cubalah!!

tips kempiskan perut buncit

Sumber : mauceriasokmo.blogspot.com/


P/S: Dah lama berangan nak perut yang kempis, langsing dan bebas dari selulit macam Fasha Sandha? Tukar angan-angan jadi kenyataan! Dapatkan Krim Halia + Habbatus Sauda Sekarang. –> KLIK SINI UNTUK INFO

Hubungi saya, Muhafis 0127522085

KLIK -> https://api.whatsapp.com/send?phone=60127522085

Bahaya Perut Buncit Pada Lelaki dan Perempuan | Perut Buncit Adalah Sumber Penyakit

PERUT BUNCIT SUMBER PENYAKIT kempiskan perut buncit & bahaya perut buncit pada lelaki dan perempuan.jpg

kempiskan perut buncit & bahaya perut buncit pada lelaki dan perempuan

 

Pelakon Jepun Temui Kaedah Kempiskan Perut Buncit Mudah Hanya 2 Minit Diperlukan Setiap Hari Di Rumah

Pelakon Jepun, Miki Ryosuke baru-baru ini telah menemui satu kaedah yang menarik yang membantunya menghilangkan berat badan sebanyak 13kg dan ukuran pinggang sebanyak 12cm hanya dalam beberapa minggu. 

Ini adalah kesan daripada latihan senaman regangan belakang yang dinasihatkan oleh seorang doktor kepadanya. 

Yang menariknya, dia melakukan senaman ini cuma dalam tempoh 2 minit saja setiap hari.

Kami menggalakkan anda untuk mencuba teknik ini dan fahami bagaimana ia dapat membantu anda menghilangkan berat badan.

BAGAIMANA IA BERFUNGSI

Ryosuke menamakan senaman ini “Tarik Nafas Panjang”. Teknik mudah ini cuma memerlukan anda untuk berdiri dalam suatu kedudukan, tarik nafas panjang selama 3 saat, dan menghembus kuat selama tujuh saat.

Ramai doktor dari eropah menggalakkan senaman pernafasan ini yang dipercayai dapat membantu menghilangkan berat badan. Penjelasan tentang keberkesanan senaman ini berkait dengan kandungan lemak yang mengandungi oksigen, karbon dan hidrogen.

Apabila oksigen sampai ke sel-sel lemak, ia menguraikan lemak kepada komponen lain (karbon dan air). Jadi, semakin banyak oksigen yang diserap oleh tubuh, semakin banyak lemak akan dibakar.

APA YANG PERLU ANDA LAKUKAN

Lakukan senaman ini setiap hari dalam tempoh 2-10 minit untuk merasakan kesannya.

  • Berdiri, dan langkah salah satu kaki ke depan dan satu lagi ke belakang

  • Tegangkan otot punggung anda dan pindahkan berat badan anda kepada kaki yang dibelakang

  • Mulakan tarik nafas selama 3 saat, dan angkat tangan anda ke atas

  • Kemudian, hembus nafas anda dengan kuat dalam tempoh 7 saat dengan menegangkan otot-otot anda.

Menurut pakar, teknik ini juga mampu menguatkankan otot badan anda dan meningkatkan metabolisma anda.

Selamat mencuba!


P/S: Dah Cuba 1001 Cara, Tapi Masih Tak Berjaya Kuruskan Badan? Ketahui Rahsia turun saiz pinggang 4 cm Sebulan TANPA PERLU MAKAN UBAT. Klik Sini → Krim Habbatus Sauda Halia

​BAGAIMANA NAK UKUR PERUT BUNCIT ATAU TIDAK?

Cara yang paling saintifik bagi memastikan sama ada anda mengalami masalah perut buncit adalah dengan menghitung ukuran waist hip ratio (WHR) atau nisbah ukuran pinggang kepada pinggul.

WHR = 

Ukuran Pinggang (cm)/Ukuran Pinggul (cm)

Sekiranya ukuran WHR anda melebihi 0.85 (untuk wanita) dan 0.95 (untuk lelaki), ini bermakna perut anda buncit.

​Kenapa Perut Suami Buncit Selepas Kahwin?

(Artikel ini sesuai dibaca untuk golongan yang sudah berkahwin. Kepada yang belum berkahwin, tak digalakkan membaca)

Isu ini telah didebatkan berkurun lamanya. Lelaki akan bertambah berat badan setelah berumah tangga adalah suatu perkara biasa dan ianya pasti berlaku (majoriti).

Lelaki bujang lebih cenderung hidup aktif, kurang makan dan kurang waktu rehat. Ke sana dan ke mari bersama teman-teman dan setiap masa dipenuhi aktiviti. Malah waktu dan pola pemakanan mereka juga tidak menentu. Lebih-lebih lagi lelaki yang hidup berjauhan dari keluarga.

 

Oleh itu hampir kesemua lelaki bujang berperut leper dan berat badan mereka sekitar 48-60 kilogram. Namun setelah seseorang lelaki itu mendirikan rumah tangga, dari tahun ke setahun berat badan mereka akan bertambah. Ini adalah kerana mereka sudah tidak lagi hidup aktif.

Lebih banyak masa dihabiskan bersama anak dan isteri di rumah. Jadual makan yang teratur, tambah apabila mendapat isteri yang pandai dan gemar memasak.

Hampir semua lelaki berkahwin dengan tujuan untuk makan di rumah. Lelaki akan merasa selesa setelah berkahwin kerana ada isteri yang akan menyediakan makanan dan mudah bagi mereka untuk makan.. 

Berbanding wanita.

Wanita yang hidup bujang masih tetap memasak. Jadi mereka akan terus memasak setelah berumah tangga malah menurut kajian wanita akan lebih minat memasak setelah berumah tangga. Mereka didapati akan mula gemar mengumpul resepi dan menonton rancangan masakan.


Mereka akan mula tertarik dengan aksesori dapur seperti set kuali, periuk dan alatan-alatan memasak walaupun pada zaman bujang mereka tidak bergitu. Apabila dapat menyediakan satu hidangan untuk suami dan melihat suami memakannya, isteri akan merasa cukup puas. Betul tak?

 

Setelah berumah tangga, kebanyakkan lelaki tidak punya banyak aktiviti yang dapat mengeluarkan peluh. Hanya aktiviti seks sahaja yang dapat mengeluarkan peluh dan menjadi medium utama dalam pembakaran lemak mereka. Jadi lemak dari pemakanan mereka akan mula berkumpul di perut. Lama-kelamaan perut mereka akan mula membuncit atau dalam istilah lain boroi. 

 

Terdapat 2 jenis lelaki boroi, pertama lelaki dengan berat badan yang bertambah, bertambah gemuk dan berperut buncit, manakala jenis kedua di mana lelaki itu akan bertambah berat badannya tetapi masih lagi kurus cuma bahagian perut sahaja membuncit.

FB_IMG_1500731103092

Walaupun saintifik tidak dapat menjawab bahawa lelaki yang boroi tanda mereka bahagia hidup berumah tangga, tetapi melalui kajian ianya terjawab dengan mudah. 


Hampir 92% lelaki berkahwin akan boroi setelah 2 tahun dan ke atas tempoh perkahwinan. Malah statistik penceraian juga melaporkan hampir 89% kes penceraian berlaku kepada suami yang slim dan masih tampan. Berbanding kadar penceraian yang melibatkan suami boroi hanya sekadar 19% kes penceraian.
 


Mungkin anda terperanjat sekarang? Namun itulah hakikatnya. Jadi beruntunglah kepada mereka yang mempunyai suami boroi. Dan menurut kajian lagi, lelaki boroi lebih penyayang dan berfikiran jauh dan lebih mementingkan hidup berumah tangga.

Persepsi lelaki dan wanita cukup berbeza. 97% suami mula jemu atau mengelak untuk mengadakan aktiviti seks bersama isteri mereka apabila wanita itu mula gemuk, semakin tidak terurus, kurang perhatian kepada suami, melebihkan anak-anak dan apabila si isteri tidak lagi menitik beratkan penampilan. 97% kes penceraian datangnya dari masalah isteri yang sebegini. Jadi awas dengan penampilan anda. 

 

Namun sebaliknya pula bagi isteri. Isteri tidak memandang ke arah rupa paras suaminya setelah berkahwin. Cukup sekadar menyisir rambut dengan kemas dan berpakaian kemas, isteri akan terus setia menyayangi suaminya meskipun si suami semakin bulat atau perutnya semakin membuncit dan ada di antara mereka yang mempunyai perut yang seolah-olah mahu meletup.

Selalunya suami akan terus mengimpikan isteri yang cantik dan menarik sepanjang usia perkahwinannya tetapi isteri hanya sekadar mengimpikan suami yang bertanggung jawab dan penyayang dan paras rupa suami seperti boroi, botak dan bau badan bukan lagi ukuran buat mereka sepanjang tempoh perkahwinan. Nampak sekali dunia ini tidak adil, namun itulah hakikat yang harus diterima sejak azali lagi. 

 cara mudah kempiskan dan hilangkan perut buncit lelaki dan wanita dengan slimming tummy patch murah (19)

Oleh itu pada zaman dahulu kala hampir 77% wanita yang berkahwin memakai susuk untuk memastikan suami mereka akan terus setia dan tidak berkahwin lain. Lihat sahaja potongan pinggang mereka yang digelar pinggang kerengga, buah dada yang munggil dipadankan dengan kebaya ketat, punggung yang padat dan bersanggul tinggi, bagi mereka itulah kekuatan seorang perempuan.


Dari sudut lain pula mengatakan lelaki memang akan mudah buncit selepas berumah tangga atas faktor hubungan seks. Air mani isteri yang mengalir masuk melalui zakar semasa proses hubungan kelamin akan membuatkan perubahan hormon dalaman dan sekali gus akan mudah membuatkan mereka buncit. Semua lelaki tidak dapat lari dari permasalahan ini.

Faktor ini juga menyebabkan zakar lelaki yang berkahwin akan lebih mengembang dan besar berbanding lelaki bujang.


Namun jika aktiviti seks tidak dilakukan dalam waktu tempoh yang lama buat seseorang lelaki yang pernah berkahwin, perut mereka akan kembali kendur manakala zakar pula akan mula mengecut malah kulit zakar akan mengering.

Ini banyak berlaku kepada lelaki yang telah bercerai, mereka yang telah lama menduda ataupun mereka yang sudah lama tidak melakukan hubungan seks bersama pasangan.

 

Berlainan dengan wanita. Wanita yang sudah berkahwin dikatakan akan mempunyai kulit yang lebih lembut dan punya mood yang lebih baik. Kulit isteri yang lebih lembut dikatakan berlaku hasil daripada pancutan sperma suami yang mengandungi banyak protein dan khasiat yang terhasil dari pundi couper lelaki.

Air mani yang dipancut ke dalam rahim isteri bukan sekadar boleh mendatangkan zuriat ianya juga akan bersatu dengan darah dan segala kebaikan air mani suami akan diserap kedalam tubuh isteri.

 

Oleh itu wanita yang telah berumah tangga dan kerap menerima pancutan sperma suami cenderung mempunyai kulit yang lebih gebu dan lembab. Betul ke?

Dalam Islam juga tempoh edah itu diberi kerana air mani bekas suami masih berada dalam tubuh isteri untuk diserap dalam tempoh beberapa minggu selepas hubungan kelamin yang terakhir sebelum penceraian berlaku.

 

Ini untuk memastikan tidak berlaku percampuran air mani jika wanita itu terus berkahwin lain dan terus melakukan hubungan seks dengan lelaki lain sebaik sahaja bercerai. Ada juga pendapat bahawa kebaikan air mani itu juga dapat dilihat pada rambut isteri yang semakin hitam dan berkilat.

Campuran sperma suami di dalam tubuh isteri juga akan menghasilkan berjuta-juta hormon yang akan membuat wanita lebih ceria dan gembira. Berbanding wanita bujang atau yang menjanda, mereka dikatakan lebih mudah marah, kurang mood dan selalu tertekan.

 

Kembali kepada persoalan anda, jadi kesimpulannya, suami yang berperut buncit tanda mereka bahagia hidup berumah tangga mungkin benar, seperti yang telah anda baca. Tetapi awasi suami anda, walau pun mereka berperut buncit tetapi pastikan mereka kekal sihat.

 

Anda sebagai isteri berperanan besar untuk memastikan menu yang dimasak buat suami dan anak-anak adalah menu yang sihat. Kurangkan minyak, gula dan garam. Amalkan pemakanan sihat sekeluarga.

Pesanan saya kepada golongan isteri, janganlah marah jika suami anda boroi kerana anda sudah tahu sebabnya. 🙂

p/s:- Artikel ini saya petik daripada rakan di FB via Khairy Tajudin Novelis. Tidak bermakna apa yang dinyatakan di atas adalah 100 % sahih. Hanya Allah jualah yang tahu kebenarannya. Jadi, berlapanglah dada. ‘Hati harus seluas lautan, jangan kecil seperti kuman’.