Cara saya kempiskan perut buncit dengan mudah tahun ini

Pelbagai cara kempiskan perut yang digunakan pengguna di luar sana. Baik tradisional atau moden.

Tahun ini, saya masih mengekalkan cara lama untuk kekal slim fit (macam jenis seluar pulak) untuk kempiskan perut

Cuma saya terpaksa tinggalkan mengambil pil herba untuk kurus sebab gastrik saya semakin teruk dan saya pernah disahkan mengalami ulser perut.

Perut saya alah dengan herba!

Cara saya untuk kempiskan Perut mungkin berbeza dengan orang lain.

Saya cuma amalkan mengambil dan gunakan perkara di bawah

  1. Minum teh hijau dua kali sehari

  2. Sapu losyen halia + habbatus sauda

  3. Memakai bengkung untuk lelaki

1) MINUM TEH HIJAU

Seperti yang saya kongsikan seperti post sebelum ini berkaitan teh hijau, kelebihan yang terdapat pada teh ini selain mengandungi antioksida yang tinggi, ia juga dapat meningkatkan metabolisma dalam badan.

Bila metabolisma tinggi, berat badan tidak mudah bertambah seterusnya perut akan lebih langsing berbanding orang yang mempunyai metabolisma yang rendah

Jenama teh hijau yang saya pilih ialah BOH atau Ahmad Tea. Mengapa?

Sudah tentulah kerana harganya lebih murah di pasaran berbanding teh hijau yang dijual di farmasi

Cubalah!

P.S – Cara pengambilan yang betul untuk kempiskan perut ialah teh hijau ini perlu di ambil kira-kira 30 minit selepas makan.

2) SAPU LOSYEN ATAU KRIM HALIA HABBATUS SAUDA

Berbalik pada kesan yang saya gunakan apabila memakan produk herba untuk kurus, saya terpaksa memilih cara lebih selamat untuk kempiskan perut.

Saya pilih untuk gunakan krim dan losyen kerana saya percaya lebih selamat dan berkesan. In sha Allah

Oleh sebab produk yang berasaskan halia sesuai untuk kempiskan perut buncit, saya pilih losyen Halia dan habbatus sauda keluaran syarikat bumiputera untuk membantu mendapatkan perut yang slim fit.

Bahan utama dalam losyen ni adalah

  1. Halia

  2. Habbatus Sauda

  3. Minyak Bunga Matahari

Campuran bahan tersebut sangat serasi dengan saya lebih lagi selain kempiskan perut, minyak bunga matahari seperti yang kita kenal tinggi dengan vitamin e.

So, bila kita sapu dalam masa yang sama kulit kita jadi licin dan cantik. Hilang selulit stretch mark bagai bila kita konsisten sapu losyen ni.

Sis, bila perut dan slim langsing, selulit pun hilang, agak-agak en husband kita teringin tak cari lain? Haha

Hubungi Muhafis, 0127522085 untuk pembelian atau info lanjut.

3) PAKAI BENGKUNG TIAP HARI

Memang nampak janggal bila lelaki pakai bengkung kan, tapi percaya tak kalau saya bagitau yang tahu saya pakai bengkung atau girdle ni cuma isteri saya sahaja!

Hahahahaha

Selama ni saya memakai bengkung tiap hari dan termasuk semasa berada di ofis. Bila di pejabat memang rakan sepejabat tak perasan pun saya pakai bengkung ni.

Mungkin bila sebut bengkung ni ramai yang menyangka saya memakai bengkung nursajat atau yang mahal-mahal. 

Saya tak mampu pakai bengkung sajat, saya cuma order bengkung dari lazada sahaja. :-p

Pemilihan bengkung ni bergantung pada kemampuan. 

Bengkung, korset, girdle atau apa saja panggilan di beri, matlamatnya hanyalah satu, nak kempiskan perut buncit guna bengkung.

Ni jenis bengkung yang saya gunakan

Bengkung ni saya pilih sebab saiz dia besar, dan untuk saya, saya pilih yang jenis macam tali pinggang sahaja untuk memudahkan saya buang air nanti. Haha!

Saiz M ni dia biasa sebelum saya pakai bengkung ni saya sapu losyen halia habbatus sauda ni dulu untuk mempercepatkan pembakaran lemak di perut.

Mula-mula bila pakai memang tak selesa. Lama-lama okie dah

Pemakaian terhad selama 6 jam sehari dan jangan pakai semasa tidur ya. Kurang sesuai 🙂

Okie, sampai sini dulu saya nak share cara saya kempiskan perut dengan mudah, selamat, berkesan.

Apa yang saya kongsikan mungkin tidak sesuai atau tidak serasi dengan orang lain. 

Tapi,

Alhamdulillah serasi dengan badan saya 

Apa pun cara yang korang gunakan yang penting matlamatnya adalah sama iaitu nak kempiskan perut buncit! Haha

Selamat mencuba dan semoga kita berjaya kempiskan perut buncit.

Terbukti Berkesan! Halia Boleh Kempiskan Perut Buncit Dengan Mudah & Cepat. Selamat Tanpa Ada Kesan Sampingan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. 🙂

Baru-baru ini saya ada ‘bersiar-siar’ dalam melayari website di Google.

Keyword  atau kata carian yang saya gunakan adalah ‘Kempiskan Perut Buncit’ dan ‘Berkesankah Krim dan Losyen untuk Kempiskan Perut Dengan Cepat’

Banyak Blog dan Website berkongsi maklumat berguna berkaitan masalah yang menghantui rakyat Malaysia ketika ini. Masalah perut geleber dan boroi.

Disebabkan saya sukakan feedback atau respon yang terus dari pengalaman pengguna, saya tertarik dengan sesuatu yang ditanya oleh cikgu Fitness Malaysia yang popular, dan juga saya kenali untuk kursus JK1M (Jom Kurus 1 Malaysia) iaitu Kevin Zahri

kevin-zahri-cara kempiskan perut buncit cikgu fitness dan jurulatih kecergasan Malaysia
Gambar Kevin Zahri

Satu persoalan yang menarik telah ditanya oleh Kevin Zahri adalah, saya taip semula ya;

LOSYEN MUSTAJAB UNTUK LANGSINGKAN BADAN?

Banyak Kali kita lihat iklan untuk macam-macam losyen mustajab untuk langsingkan badan, panaskan kulit, bakar lemak, mengurangkan selulit dan macam-macam lagi. Siap dapat tajaan artis-artis.

So soalannya, adakah losyen dan krim mustajab ini seperti pati halia atau yang super hot berkesan?

Cara Kempiskan Perut Secara Semulajadi. Mudah & Cepat! Terbukti Hanya Minum Satu Gelas Jus Ini Setiap Pagi Untuk Kempiskan Perut Anda

Perkongsian Pertama

Anynomous menyatakan dalam jawapannya bahawa sememangnya Halia telah lama digunakan secara tradisional dan merupakan produk semulajadi untuk kempiskan perut dan kurangkan perut buncit.

Mengikut arus perubahan zaman dan teknologi yang canggih, halia digunakan dan diproses bagi menjadi bahan utama untuk menghasilkan krim atau losyen.

kebaikan halia untuk kempiskan perut buncit krim mysara urut habbatus sauda muhafis Nak Kempiskan Perut Selepas Bersalin Amalkan 7 Amalan Ini

Perkongsian Ke – 2

Wahaha berkongsi bahawa losyen atau krim dapat membakar lemak

Mengikut pengalaman beliau, krim disapu di bahagian perut dan kemudian memakai Bengkung atau Girdle.

Keesokan hari apabila bangun tidur, kesan dan perubahan ketara dapat dilihat. Selain itu losyen tersebut boleh melancarkan penghadaman. 🙂

mesti-baca-3-bahan-kempiskan-perut-buncit Petua Kempiskan Perut Buncit Secara Tradisional Diet Lemon Mampu Kempiskan Perut Buncit Dalam Masa Seminggu

Perkongsian Ke – 3

Azumi menyatakan penggunakan losyen memang dapat mengempiskan perut buncit tetapi perlu disertai dengan senaman.

Beliau berkongsi, semasa melakukan aktiviti senaman iaitu bermain bola keranjang, beliau menyapu losyen berasaskan Halia.

Menariknya Azumi memberitahu paha beliau tidak besar dan berlemak lagi seawal seminggu!

Hilangkan Perut Buncit & Kurangkan Selera Makan Dalam Seminggu senaman-kempiskan-perut-buncit-mudah

Perkongsian Ke – 4

Ann dalam komennya memberitahu agak mustahil untuk terus kerus apabila di pakai. Ia bukan magik yang boleh menguruskan badan dalam sehari dua.

Beliau turut berkongsi pemakaian losyen atau krim halia bersama korset selain membuat senaman ianya sangat berkesan dan mempercepatkan proses bakar lemak di perut

Tips Kempiskan Perut Tanpa Senaman Yang Sangat Mudah jamu-ini-khusus-untuk-wanita-bersalin-caesar-kempiskan-perut-yang-buncit

Perkongsian Ke – 5

Akusyu dari negara Brunei juga pernah menggunakan losyen berasaskan Halia.

Belia bersetuju dengan komen dari pembaca lain bahawa kita perlu bersenam bagi membakar lemak dan mengempiskan perut

Jika tanpa senaman, ianya mungkin tidak berhasil dan angan-angan untuk kekal kurus dan perut kempis tidak tercapai

Beliau dapat turunkan berat sebanyak 6 KG cuma ambil masa dua bulan dan hanya menyapu krim halia + senaman! Menarik bukan? !

19 Petua Kempiskan Perut Secara Semulajadi - Tengku Asmadi cara-menghilangkan-perut-buncit paling mudah setakat ini

Perkongsian Ke – 6

Cik Fateyn menyatakan krim halia sangat membantu. Beliau akan sapu krim sebelum workout dan exercise di GYM.

Beliau juga berkongsi tips iaitu ;

  1. Minum air masak yang banyak semasa memakai krim.

  2. Makan makanan yang sihat mengikut kalori yang betul

Istiqamah dan konsisten dengan krim halia digunakan selain mengikut tips yang di amalkan Alhamdulillah Cik Fateyns dapat kurangkan dari 67 Kg kepada 45 Kg! Sangat-sangat menarik!

Beliau menegaskan aktiviti workout dan senaman perlu di lakukan tanpa putus asa.

3 Minuman Wajib Untuk Kempiskan Perut Buncit. - Amer Jaya Blog Empat Jenis Minuman Yang Boleh Kempiskan Perut Buncit

Perkongsian Ke – 7

Lianora dalam komennya menyokong bahawa krim halia adalah sebagai penolong pembakar lemak.

Tetapi beliau turut memberitahu perut dapat dikempiskan dari buncit dan boroi adalah dengan perlu disertai bersama senaman, makan dengan betul, dan minum air yang banyak sekurangnya 8 gelas sehari.

Kalau sapu krim je tapi tak buat apa-apa macam mana nak kurus kan?

Mau Kempiskan Perut Buncit dengan Cepat Cobalah Resep Ini Leptos Kempiskan Perut Buncit


Dah lama berangan nak perut yang kempis, langsing dan bebas dari selulit macam Uqasha Senrose? Tukar angan-angan jadi realiti! Dapatkan Krim Habbatus Sauda + Halia Sekarang. –> KLIK SINI


Kalau tengok kat forum CARI pun ramai yang buka post baru pertanyaan berkaitan cara nak dapatkan perut kempis macam anak dara dan lain-lain. 

Sue55 kata berat badan okay, cuma perut je yang buncit. Anak dah tiga katanya

Kempiskan Perut Dalam Masa 2 Hari Punca dan Cara Kempiskan Perut Buncit, Hilangkan Gastrik.Cara Kempiskan Perut Buncit Dengan Selamat Tanpa Perlu Berlapar

Perkongsian Ke – 8

Mia pula menggunakan krim halia ini semasa workout di gym. 

Setiap kali melakukan senaman aerobik, Mia akan sapu di bahagian berlemak seperti perut, peha dan lengan. Mia juga sapu krim halia ni sebelum tidur.

CARA KEMPISKAN PERUT BUNCIT DENGAN MUDAH - YouTube Langkah-Langkah Menyediakan Jamu Untuk Cairkan Lemak Di Perut, Lepas Ini Tak Payah Risau Bab Buncit!

Perkongsian Ke – 9

Sudihati berkongsi beliau sapu krim halia sebelum membuat senaman Out Tae Bo yang di download di Youtube

Beliau sapu di perut, peha dan lengan dan angin yang banyak akan keluar membuat badan kita rasa ringan dan mengurangkan sendi yang sakit atau lenguh disebabkan angin

Sudihati juga menyarankan agar pembaca mengikut apa yang Kevin Zahri kongsi di blog beliau

Koleksi 20 petua kempiskan perut buncit yang berkesan!! Petua Mudah Untuk Kempiskan Perut Boroi!

Perkongsian Ke – 10

Perkongsian dari Shasha, beliau tidak gemuk tetapi mempunyai masalah lengan yang agak besar seperti orang lelaki.

Shasha menggunakan krim halia selama sebulan dan telah mendapat kesan yang ketara. Lengan semakin kecil dan lemak telah dibakar

Beliau berpuas hati dengan krim berasaskan halia yang digunakan dan yang paling best adalah beliau tidak melakukan sebarang aktiviti senaman untuk kempiskan perut. Cuma sapu krim halia!

5 Cara Berkesan Kempiskan Perut Dalam Masa Seminggu Cara Kempiskan Perut Buncit - Terbukti Berkesan Bakar Lemak Lemon dan Bawang Putih Boleh Kempiskan Perut Buncit

Perkongsian Ke – 11

Haters menyatakan krim Halia adalah amat bersesuaian dengan wanita yang telah bersalin.

Wanita bersalin normal sesuai memakai krim halia ketika berpantang dan juga boleh meneruskan pemakaian sehingga mendapat bentuk badan yang diingini.

2 Cara Kempiskan Perut Buncit Paling Menjadi - Terbukti ! Diet Lemon Kempiskan Perut Buncit Dalam Seminggu! Cara Kempiskan Perut Buncit

Kesimpulan yang saya boleh buat hasil survey dan pengamatan di atas, Terbukti Berkesan yang Halia Boleh Kempiskan Perut Buncit Dengan Mudah & Cepat. Selamat Tanpa Ada Kesan Sampingan. Ianya juga sesuai untuk lelaki dan perempuan.


Bagi yang berminat untuk mendapatkan Krim Halia + Habbatus Sauda yang In Sha Allah terbukti berkesan boleh KLIK SINI atau Whatsapp saya Muhafis di nombor 0127522085 atau klik https://api.whatsapp.com/send?phone=60127522085 untuk whatsapp tanpa save nombor telefon.

Terima kasih. 🙂

CaraKempiskanPerut KRIM32 Produk Untuk Kempiskan Perut Supaya Hilang Buncit Alat Sit Up Paling Cepat Kempiskan Perut Buncit - PenMerah.com
Sila Whatsapp terus https://api.whatsapp.com/send?phone=60127522085 bagi mendapatkan Krim Halia + Habbatus Sauda bagi kempiskan perut dan dapatkan badan yang langsing!

Disclaimer : Perkongsian dari para pembaca blog saya ambil yang positif sahaja disebabkan entry kali ini saya ingin mengetengahkan kebaikan dan khasiat halia bagi mengatasi masalah perut buncit.

Mudahnya Kempiskan Perut Buncit Dengan Krim Mysara Habbatus Sauda + Halia | Berkualiti | Berkesan | Murah | Pelbagai Guna

gambar mudahnya kempiskan perut buncit dengan krim mysara habbatus sauda halia muhafis 0127522085

As salam dan Salam Sejahtera

Maafkan saya kerana lama tidak menulis dalam blog Mudahnya Kempiskan Perut Buncit ini.

Sibuk dengan tuntutan kerja dan dalam memberikan perhatian lebih buat anak lelaki saya yang pertama, Ali ‘Imran

Dan ketika menulis, anak soleh ini sudah pun berumur 1 tahun 5 bulan. Heehee

Tujuan entry kali ini adalah saya ingin membuat ulasan tentang kebaikan krim bagi fungsi kempiskan perut buncit tak kira samada kita ini lelaki atau wanita.

Pertama sekali saya juga ingin berkongsi keperitan dan seksa semasa saya mengalami masalah perut buncit ini.

Tabiat saya makan lewat malam, kurang minum air masak, dan langsung tidak membuat aktiviti senaman membuatkan saya terpaksa menderita masalah ini.


Saya merasakan penyakit ini adalah derita buat saya sebab selain ditegur oleh orang ramai, keyakinan saya menjadi rendah apabila saya menjadi bahan ejekan rakan-rakan sepejabat.

Rasa rendah hati dan malu dengan ejekan semakin menebal apabila baju kemeja yang dipakai ke pejabat menonjolkan bahagian perut yang tidak ingin saya tunjukkan. Haha Nangis!

Selain itu, saya terpaksa keluarkan kos lebih RM300 untuk membeli seluar dan baju yang baru.

Baju dan seluar yang lama terpaksa di let go kepada adik beradik dan saudara mara.

Bermula dengan saiz pinggang 29 cm, kemudian 31, dan terakhir menjadi 34 cm. Tergolek meraung

Saya pernah menangis di bucu katil apabila produk suplemen herba yang saya ambil untuk kempiskan perut buncit, hanyalah membuatkan saya mengalami masalah sakit yang lain iaitu najis berdarah dan sakit ketika membuang air besar.


Berikutan dari itu, saya hanyalah berani mencuba produk yang berasaskan gel atau krim yang mana tidak membahayakan kesihatan dalaman saya.

Alhamdulillah dengan izin Allah, hasil dari usaha gigih menyapu krim secara konsisten saiz pinggang saya turun ke 31cm dan saya boleh memakai seluar slim fit, skinny, straight cut dan sewaktu dengannya. Yeay!

Selain dari itu, saya lebih berkeyakinan bila berhadapan dengan orang ramai.


Tiada lagi alasan perut buncit dan boroi adalah kebiasaan bagi lelaki selepas berkahwin.

Ayat tersebut hanyalah mitos dan saya percaya lelaki di luar sana mampu untuk mengatasi masalah perut buncit dan boroi ini asalkan ada kehendak dan target.

Bukan semata untuk menjaga penampilan diri, pelbagai masalah kesihatan berkaitan perut In Sha Allah dapat kita atasi apabila kita mendidik diri untuk makan secara berkhasiat serta lemak tidak terkumpul di bahagian itu.


MEMPERKENALKAN

Krim pertama di Malaysia berasaskan Habbatus Sauda dan Halia!!!

Selamat dan Halal digunakan

Diformulasikan khas untuk mengurangkan sakit sendi dan urat serta membantu menguruskan badan – Kempiskan Perut Buncit Lelaki dan Wanita

(Krim ini tidak sesuai untuk Wanita mengandung dan bayi)

Krim Urut Mudahnya Kempiskan Perut Buncit Lelaki dan Wanita - Krim Mysara Habbatus Sauda Halia Muhafis

ISI KANDUNGAN

Habbatus Sauda

Pada Habbatus Sauda itu ada penawar/ubat bagi semua penyakit kecuali mati  (HR Bukhari dan Muslim)

nigella

Halia

Bahan paling berkesan bagi cara menghilangkan masalah perut buncit

1. Membuang angin dan toksin dalam badan seterusnya membuatkan badan anda lebih segar

2. Halia boleh membantu memecahkan lemak dan menurunkan berat badan secara semulajadi

Halia Mudahnya Kempiskan Perut Buncit Lelaki dan Wanita - Krim Mysara Habbatus Sauda Halia Muhafis

kebaikan halia untuk kempiskan perut buncit krim mysara urut habbatus sauda muhafis

Minyak Bunga Matahari

1. Kandungan Omega 3 & 6 dalam minyak ini dapat menurunkan kolestrol jahat

2. Kandungan Vitamin E yang tinggi mampu menghilangkan selulit dan garis halus di perut dan sesuai untuk wanita selepas bersalin. Ia sebagai ejen pembersih untuk kulit yang sihat dan cantik.

3. Membantu menurunkan berat badan

Dari laman Medindia.net. Pada sebuah penelitian, penggunaan minyak bunga matahari dapat meningkatkan kadar adiponektin pada wanita pasca-menopause, yang hal ini dinyatakan mampu mengurangi berat badan.

Adiponektin memiliki fungsi dalam membantu proses pemecahan asam lemak di dalam tubuh.

4. Menenangkan Saraf dan Otot Tubuh

Di dalam minyak bunga matahari terdapat magnesium, fungsinya untuk menjaga keseimbangan zat kalsium di dalam tubuh. Dengan kadar zat kalsium yang tepat di dalam tubuh, memberikan manfaat untuk ketenangan saraf dan otot tubuh.

Kandungan magnesium ini membuat saraf pembuluh darah akan berjalan dengan normal / sihat. Justeru ianya dapat melancarkan pengedaran darah dan meningkatkan metabolisme badan.

Minyak Bunga Matahari Mudahnya Kempiskan Perut Buncit Lelaki dan Wanita - Krim Mysara Habbatus Sauda Halia Muhafis

Aroma Lavender

1. Membantu meningkatkan kesihatan dan kecantikan kulit

2. Menenangkan saraf dan mengurangkan stress yang boleh menyebabkan perut buncit apabila melalui tekanan dalam hidup yang tidak dikawal

3. Membuatkan tidur kita lebih nyenyak | Kekurangan tidur juga mengubah pengeluaran hormon anda yang mana ianya memberi kesan kepada tahap kortisol anda & boleh menyebabkan sensitiviti insulin. Dapatkan tidur kira-kira 7-8 jam jika anda ingin menurunkan berat badan & mengempiskan perut.

Aroma Lavender Mudahnya Kempiskan Perut Buncit Lelaki dan Wanita - Krim Mysara Habbatus Sauda Halia Muhafis

Menthol Crystal & Basement Cream


CARA PENGGUNAAN

Picit 1 atau 2 kali krim ke tapak tangan dan sapu selepas mandi.

Ratakan krim dan sapu arah lawan jam di bahagian perut, peha dan bahagian yang diingini.

Krim berasa nyaman dan sejuk berangin tanpa rasa pijar.


TIPS KETIKA PENGGUNAAN KRIM MYSARA HABBATUS SAUDA + HALIA

  1. Kunyah makanan 40 kali seperti yang disyorkan Rasulullah S.A.W

  2. Minum air sekurangnya 8 gelas sehari

  3. Pakai Bengkung atau Wrapping menggunakan plastik pada bahagian yang disapu krim

  4. Pakai Dua kali sehari pagi dan malam

  5. Sapu di perut dan bahagian lain contohnya di peha semasa melakukan senaman seperti Zumba, Aerobik, dan Tabata


HARGA

Bukan RM90

Bukan RM70

Bukan RM50

Tapi RM32 sahaja ( Tidak termasuk pos)

100ML Tahan sebulan


HUBUNGI

Sila hubungi saya di Whatsapp Muhafis, 0127522085

Atau klik link ini untuk Whatsapp  —->> http://krim.wasap.my/

COD di Skudai, Kempas Setia Tropika Johor

Terima kasih. Jangan lupa SHARE pada kawan-kawan ya

FB_IMG_1499300055665

Teh Hijau mampu kempiskan perut buncit dalam masa seawal 3 hari?

As Salam dan Salam Sejahtera.

Hai Apa Khabar rakan pembaca sekalian. Semoga sihat hendaknya.  Kalau anda baca tajuk post kali ini, mungkin ada yang anggap klise kan. Ya saya tahu, bukan senang nak kempiskan perut buncit dalam masa se awal 3 hari. Kalau ikutkan pun bukan ramai sangat penggemar Teh Hijau dalam kalangan orang Melayu.

Saya ada buat bancian ringkas, tanpa ada hitam putih sebab pada ketika dan mulanya saya teringin nak jual pil Teh Hijau sebagai suplemen tambahan. kemudian apa saya buat, saya minta lah rakan saya yang bertugas sebagai juruwang di salah satu pasaraya untuk membuat bancian.

Saya hanya perlukan statistik kuantiti pembelian Teh Hijau dalam sehari. Hari yang saya pilih adalah hari Ahad. Keputusannya dari 312 pelanggan yang membuat pembayaran dengan beliau, hanya 20 orang sahaja yang membeli produk berasaskan Teh Hijau ini. Dua orang darinya Melayu manakala baki adalah dari Kaum Cina.

Saya berasa hairan atas sebab apa teh hijau ni tak laku dek pasaran sebab kalau di ikutkan khasiatnya banyak. Ya, saya yakin melebihi Black dan White tea. Apa pun nak dipendekkan cerita saya tak jual pun produk berasaskan Teh Hijau ni. Kononnya macam tak ada demand. Lagipun baik consume dengan buat air teh hijau je dari makan pil. Pada hemat saya lah kan.

Ikutkan pun saya baru sahaja amalkan pengambilan teh hijau ni. Waktu malam khususnya saya minum. Itu pun produk teh boh je, sebab murah kan. So far saya rasa lagi best la, badan ringan, kurang migraine, senang buang air kecil – kencing lawas. Cuma rasanya to be frank tak berapa sedap la pada yang baru nak consume teh hijau ni.

teh boh teh hijau kempiskan perut buncit wordpress kempiskan perut buncit 3 hari

Okie briefly pasal teh hijau dan segala manfaat seperti tajuk teh hijau – kempiskan perut buncit yang saya dapat kumpulkan dari Blog-Blog lain.

1. Antioksidan Teh Hijau 100 kali lebih berkesan berbanding vitamin C dan 25 kali lebih kuat dari Vitamin E dari segi perlindungan sel dan DNA daripada kerosakan oksidan

2. Teh Hijau Dan Jus Limau Nipis Untuk mengempiskan perut, selain menjaga pemakanan dan bersenam secara teratur, Ibu boleh mempercepatkan proses tersebut dengan mengamalkan minum teh hijau. Sejak dahulu lagi, teh hijau disebut sebagai minuman pelangsing kerana memiliki kandungan Catechin yang berupaya meningkatkan pembakaran lemak, sekali pun sewaktu Ibu tidak bergerak. Catechin adalah sejenis polifenol yang terdapat di dalam daun teh yang memiliki sifat sebagai antioksidan.

Ibu disarankan meminum teh hijau selepas makan makanan yang berlemak. Kaedah ini sesuai untuk ibu yang tidak menyusukan bayi dengan susu ibu. Selain mengamalkan minum teh hijau, minum minuman yang masam akan menggalakkan pembakaran lemak di dalam tubuh. Amalkanlah minum air limau nipis atau jus oren segar sebaik-baiknya tanpa gula.

3. Selepas makan amalkan meminum Teh Hijau atau Teh Cina tambah dengan serbuk Kayu Manis dan Madu

4. Teh ini berkhasiat menyembuhkan berbagai macam penyakit dan memiliki banyak kandungan zat anti oksidan. Rajin minum teh hijau dapat menurunkan berat badan secara alami dan melangsingkan perut.

Bahan-bahan yang Anda perlukan adalah segelas teh hijau tanpa gula atau segelas air hangat ditambah dengan perasan jeruk nipis. Setelah menambahkan ekstrak jeruk nipis Anda boleh amalkan ramuan ini secara teratur satu kali sehari secara rutin.

teh hijau bagus untuk kempiskan perut buncit lelaki wanita dan lelaki dalam 3 hari

5. Menurunkan Berat Badan

Teh hijau mempercepatkan proses pembakaran kalori dengan menghalang penyerapan lemak arteri dan kolesterol. Satu penyelidikan yang di buat oleh International Journal of Obesity telah membuat kesimpulan berdasarkan kajian mereka bahawa ekstrak teh hijau mampu meningkatkan pembakaran kalori dan lemak dalam badan.

Menurut Journal Amerika berdasar kajian klinikal Nutrisi bahan perangsang di dalam teh hijau mampu meningkatkan kadar metabolisme dan memberikan tenaga. sekaligus membantu menurunkan berat badan jika diamalkan setiap hari.

Teh ini amat sesuai untuk membakar kalori  dengan menghalang penyerapan lemak arteri dan kolesterol. Teh hijau juga membantu meningkatkan tenaga secara menyeluruh dan juga untuk mengurangkan selera makan. Teh hijau sangat terkenal dalam kalangan orang Jepun, dan ia juga dikatakan dapat membantu kita meredakan tekanan (stress).

Satu penyelidikan yang di buat oleh International Journal of Obesity telah membuat kesimpulan berdasarkan kajian mereka bahawa ekstrak teh hijau mampu meningkatkan pembakaran kalori dan lemak dalam badan. Selain itu antioksidan yang terdapat di dalam teh hijau boleh membantu mencegah kanser dan  juga penyakit jantung.

6. Teh hijau akan membantu proses metabolisme alami tubuh dan membantu membakar lemak yang berkumpul di perut, paha, lengan dan bagian-bagian yang mudah menampung lemak dalam tubuh. Amalan rutin teh hijau per hari untuk membakar hingga 70 kalori dalam satu hari saja dan membantu menurunkan berat badan hingga 7 kg dalam satu tahun. Meskipun sedikit, Anda dapat menggabungkan diet dengan olahraga teratur dan menghindari makanan berlemak.

Okie semua apa yang anda perlu buat sekarang adalah pergi mana-mana pasaraya dan dapatkan Teh Hijau berdekatan. 🙂


P/S: Dah lama berangan nak perut yang kempis, langsing dan bebas dari selulit macam Uqasha Senrose? Tukar angan-angan jadi kenyataan! Dapatkan Krim Halia + Habbatus Sauda Sekarang–> KLIK SINI UNTUK INFO

Hubungi saya, Muhafis 0127522085

KLIK -> https://api.whatsapp.com/send?phone=60127522085

CaraKempiskanPerut KRIM32 Produk Untuk Kempiskan Perut Supaya Hilang Buncit Alat Sit Up Paling Cepat Kempiskan Perut Buncit - PenMerah.com

Sila Whatsapp terus https://api.whatsapp.com/send?phone=60127522085 bagi mendapatkan Krim Halia + Habbatus Sauda bagi kempiskan perut dan dapatkan badan yang langsing!


kebaikan teh hijau kempiskan perut buncit muhafis wordpress

manfaat teh hijau untuk kempiskan perut buncit lelaki dan wanita selepas bersalin

Pelakon Jepun Temui Kaedah Kempiskan Perut Buncit Mudah Hanya 2 Minit Diperlukan Setiap Hari Di Rumah

Pelakon Jepun, Miki Ryosuke baru-baru ini telah menemui satu kaedah yang menarik yang membantunya menghilangkan berat badan sebanyak 13kg dan ukuran pinggang sebanyak 12cm hanya dalam beberapa minggu. 

Ini adalah kesan daripada latihan senaman regangan belakang yang dinasihatkan oleh seorang doktor kepadanya. 

Yang menariknya, dia melakukan senaman ini cuma dalam tempoh 2 minit saja setiap hari.

Kami menggalakkan anda untuk mencuba teknik ini dan fahami bagaimana ia dapat membantu anda menghilangkan berat badan.

BAGAIMANA IA BERFUNGSI

Ryosuke menamakan senaman ini “Tarik Nafas Panjang”. Teknik mudah ini cuma memerlukan anda untuk berdiri dalam suatu kedudukan, tarik nafas panjang selama 3 saat, dan menghembus kuat selama tujuh saat.

Ramai doktor dari eropah menggalakkan senaman pernafasan ini yang dipercayai dapat membantu menghilangkan berat badan. Penjelasan tentang keberkesanan senaman ini berkait dengan kandungan lemak yang mengandungi oksigen, karbon dan hidrogen. Apabila oksigen sampai ke sel-sel lemak, ia menguraikan lemak kepada komponen lain (karbon dan air). Jadi, semakin banyak oksigen yang diserap oleh tubuh, semakin banyak lemak akan dibakar.

APA YANG PERLU ANDA LAKUKAN

Lakukan senaman ini setiap hari dalam tempoh 2-10 minit untuk merasakan kesannya.

  • Berdiri, dan langkah salah satu kaki ke depan dan satu lagi ke belakang
  • Tegangkan otot punggung anda dan pindahkan berat badan anda kepada kaki yang dibelakang
  • Mulakan tarik nafas selama 3 saat, dan angkat tangan anda ke atas
  • Kemudian, hembus nafas anda dengan kuat dalam tempoh 7 saat dengan menegangkan otot-otot anda.

Menurut pakar, teknik ini juga mampu menguatkankan otot badan anda dan meningkatkan metabolisma anda. Selamat mencuba!

​BAGAIMANA NAK UKUR PERUT BUNCIT ATAU TIDAK?

Cara yang paling saintifik bagi memastikan sama ada anda mengalami masalah perut buncit adalah dengan menghitung ukuran waist hip ratio (WHR) atau nisbah ukuran pinggang kepada pinggul.

WHR = 

Ukuran Pinggang (cm)/Ukuran Pinggul (cm)

Sekiranya ukuran WHR anda melebihi 0.85 (untuk wanita) dan 0.95 (untuk lelaki), ini bermakna perut anda buncit.

​Kenapa Perut Suami Buncit Selepas Kahwin?

(Artikel ini sesuai dibaca untuk golongan yang sudah berkahwin. Kepada yang belum berkahwin, tak digalakkan membaca)

Isu ini telah didebatkan berkurun lamanya. Lelaki akan bertambah berat badan setelah berumah tangga adalah suatu perkara biasa dan ianya pasti berlaku (majoriti).

Lelaki bujang lebih cenderung hidup aktif, kurang makan dan kurang waktu rehat. Ke sana dan ke mari bersama teman-teman dan setiap masa dipenuhi aktiviti. Malah waktu dan pola pemakanan mereka juga tidak menentu. Lebih-lebih lagi lelaki yang hidup berjauhan dari keluarga.

 

Oleh itu hampir kesemua lelaki bujang berperut leper dan berat badan mereka sekitar 48-60 kilogram. Namun setelah seseorang lelaki itu mendirikan rumah tangga, dari tahun ke setahun berat badan mereka akan bertambah. Ini adalah kerana mereka sudah tidak lagi hidup aktif.

Lebih banyak masa dihabiskan bersama anak dan isteri di rumah. Jadual makan yang teratur, tambah apabila mendapat isteri yang pandai dan gemar memasak.

Hampir semua lelaki berkahwin dengan tujuan untuk makan di rumah. Lelaki akan merasa selesa setelah berkahwin kerana ada isteri yang akan menyediakan makanan dan mudah bagi mereka untuk makan.. 

Berbanding wanita.

Wanita yang hidup bujang masih tetap memasak. Jadi mereka akan terus memasak setelah berumah tangga malah menurut kajian wanita akan lebih minat memasak setelah berumah tangga. Mereka didapati akan mula gemar mengumpul resepi dan menonton rancangan masakan.


Mereka akan mula tertarik dengan aksesori dapur seperti set kuali, periuk dan alatan-alatan memasak walaupun pada zaman bujang mereka tidak bergitu. Apabila dapat menyediakan satu hidangan untuk suami dan melihat suami memakannya, isteri akan merasa cukup puas. Betul tak?

 

Setelah berumah tangga, kebanyakkan lelaki tidak punya banyak aktiviti yang dapat mengeluarkan peluh. Hanya aktiviti seks sahaja yang dapat mengeluarkan peluh dan menjadi medium utama dalam pembakaran lemak mereka. Jadi lemak dari pemakanan mereka akan mula berkumpul di perut. Lama-kelamaan perut mereka akan mula membuncit atau dalam istilah lain boroi. 

 

Terdapat 2 jenis lelaki boroi, pertama lelaki dengan berat badan yang bertambah, bertambah gemuk dan berperut buncit, manakala jenis kedua di mana lelaki itu akan bertambah berat badannya tetapi masih lagi kurus cuma bahagian perut sahaja membuncit.

FB_IMG_1500731103092

Walaupun saintifik tidak dapat menjawab bahawa lelaki yang boroi tanda mereka bahagia hidup berumah tangga, tetapi melalui kajian ianya terjawab dengan mudah. 


Hampir 92% lelaki berkahwin akan boroi setelah 2 tahun dan ke atas tempoh perkahwinan. Malah statistik penceraian juga melaporkan hampir 89% kes penceraian berlaku kepada suami yang slim dan masih tampan. Berbanding kadar penceraian yang melibatkan suami boroi hanya sekadar 19% kes penceraian.
 


Mungkin anda terperanjat sekarang? Namun itulah hakikatnya. Jadi beruntunglah kepada mereka yang mempunyai suami boroi. Dan menurut kajian lagi, lelaki boroi lebih penyayang dan berfikiran jauh dan lebih mementingkan hidup berumah tangga.

Persepsi lelaki dan wanita cukup berbeza. 97% suami mula jemu atau mengelak untuk mengadakan aktiviti seks bersama isteri mereka apabila wanita itu mula gemuk, semakin tidak terurus, kurang perhatian kepada suami, melebihkan anak-anak dan apabila si isteri tidak lagi menitik beratkan penampilan. 97% kes penceraian datangnya dari masalah isteri yang sebegini. Jadi awas dengan penampilan anda. 

 

Namun sebaliknya pula bagi isteri. Isteri tidak memandang ke arah rupa paras suaminya setelah berkahwin. Cukup sekadar menyisir rambut dengan kemas dan berpakaian kemas, isteri akan terus setia menyayangi suaminya meskipun si suami semakin bulat atau perutnya semakin membuncit dan ada di antara mereka yang mempunyai perut yang seolah-olah mahu meletup.

Selalunya suami akan terus mengimpikan isteri yang cantik dan menarik sepanjang usia perkahwinannya tetapi isteri hanya sekadar mengimpikan suami yang bertanggung jawab dan penyayang dan paras rupa suami seperti boroi, botak dan bau badan bukan lagi ukuran buat mereka sepanjang tempoh perkahwinan. Nampak sekali dunia ini tidak adil, namun itulah hakikat yang harus diterima sejak azali lagi. 

 cara mudah kempiskan dan hilangkan perut buncit lelaki dan wanita dengan slimming tummy patch murah (19)

Oleh itu pada zaman dahulu kala hampir 77% wanita yang berkahwin memakai susuk untuk memastikan suami mereka akan terus setia dan tidak berkahwin lain. Lihat sahaja potongan pinggang mereka yang digelar pinggang kerengga, buah dada yang munggil dipadankan dengan kebaya ketat, punggung yang padat dan bersanggul tinggi, bagi mereka itulah kekuatan seorang perempuan.


Dari sudut lain pula mengatakan lelaki memang akan mudah buncit selepas berumah tangga atas faktor hubungan seks. Air mani isteri yang mengalir masuk melalui zakar semasa proses hubungan kelamin akan membuatkan perubahan hormon dalaman dan sekali gus akan mudah membuatkan mereka buncit. Semua lelaki tidak dapat lari dari permasalahan ini.

Faktor ini juga menyebabkan zakar lelaki yang berkahwin akan lebih mengembang dan besar berbanding lelaki bujang.


Namun jika aktiviti seks tidak dilakukan dalam waktu tempoh yang lama buat seseorang lelaki yang pernah berkahwin, perut mereka akan kembali kendur manakala zakar pula akan mula mengecut malah kulit zakar akan mengering.

Ini banyak berlaku kepada lelaki yang telah bercerai, mereka yang telah lama menduda ataupun mereka yang sudah lama tidak melakukan hubungan seks bersama pasangan.

 

Berlainan dengan wanita. Wanita yang sudah berkahwin dikatakan akan mempunyai kulit yang lebih lembut dan punya mood yang lebih baik. Kulit isteri yang lebih lembut dikatakan berlaku hasil daripada pancutan sperma suami yang mengandungi banyak protein dan khasiat yang terhasil dari pundi couper lelaki.

Air mani yang dipancut ke dalam rahim isteri bukan sekadar boleh mendatangkan zuriat ianya juga akan bersatu dengan darah dan segala kebaikan air mani suami akan diserap kedalam tubuh isteri.

 

Oleh itu wanita yang telah berumah tangga dan kerap menerima pancutan sperma suami cenderung mempunyai kulit yang lebih gebu dan lembab. Betul ke?

Dalam Islam juga tempoh edah itu diberi kerana air mani bekas suami masih berada dalam tubuh isteri untuk diserap dalam tempoh beberapa minggu selepas hubungan kelamin yang terakhir sebelum penceraian berlaku.

 

Ini untuk memastikan tidak berlaku percampuran air mani jika wanita itu terus berkahwin lain dan terus melakukan hubungan seks dengan lelaki lain sebaik sahaja bercerai. Ada juga pendapat bahawa kebaikan air mani itu juga dapat dilihat pada rambut isteri yang semakin hitam dan berkilat.

Campuran sperma suami di dalam tubuh isteri juga akan menghasilkan berjuta-juta hormon yang akan membuat wanita lebih ceria dan gembira. Berbanding wanita bujang atau yang menjanda, mereka dikatakan lebih mudah marah, kurang mood dan selalu tertekan.

 

Kembali kepada persoalan anda, jadi kesimpulannya, suami yang berperut buncit tanda mereka bahagia hidup berumah tangga mungkin benar, seperti yang telah anda baca. Tetapi awasi suami anda, walau pun mereka berperut buncit tetapi pastikan mereka kekal sihat.

 

Anda sebagai isteri berperanan besar untuk memastikan menu yang dimasak buat suami dan anak-anak adalah menu yang sihat. Kurangkan minyak, gula dan garam. Amalkan pemakanan sihat sekeluarga.

Pesanan saya kepada golongan isteri, janganlah marah jika suami anda boroi kerana anda sudah tahu sebabnya. 🙂

p/s:- Artikel ini saya petik daripada rakan di FB via Khairy Tajudin Novelis. Tidak bermakna apa yang dinyatakan di atas adalah 100 % sahih. Hanya Allah jualah yang tahu kebenarannya. Jadi, berlapanglah dada. ‘Hati harus seluas lautan, jangan kecil seperti kuman’.

 

10 Tips Hilangkan Perut Buncit Dengan Cepat

Kita selalu dengar momokan kawan di pejabat atau orang sekeliling ‘sekarang boleh la maintain langsing, perut slim. Cuba kalau dah kawin nanti semua menggeleber, perut pun buncit’

Jawapan saya bila dapat sindiran sebegini adalah ‘nak buat macam mana, dah isteri saya masak sedap. Air tangan isteri lah katakan’

Tapi lepas tu kadang terfikir juga, kalau lepas kahwin perut tak buncit agaknya sebab isteri masak tak sedap ke. Haha pengsan sekejap!

Hilangkan Perut Buncit Dengan Cepat

Kalau ikut pemerhatian bukan orang yang dah berkahwin je yang hadapi masalah ini.

Wanita lepas bersalin juga selalu hidapi masalah perut buncit ni. Selain itu selulit pun akan ada kat perut.

Hilangkan Perut Buncit Dengan Cepat cara kempiskan perut buncit kempiskanperutbuncit
Sebenarnya perut boleh kempis kalau kita berpantang dengan betul. Buktinya ramai je artis sebagai contoh dapat kekalkan badan yang langsing walaupun lepas kelahiran. Tak kan diorang buat liposuction pulak kan

Hilangkan Perut Buncit Dengan Cepat

Bila cakap pasal artis, antara yang saya perhatikan masih langsing sampai sekarang adalah Ziana Zain. Belum sempat untuk saya kaji ape petua beliau boleh slim sampai sekarang. Kalau ada sesiapa tahu share la ya!

Okie sudah masanya saya kongsikan 10 tips hilangkan perut buncit dengan cepat. Tips ini mudah dan boleh diamalkan korang kat rumah jer.

Apa yang saya nak tekankan kat sini ialah korang kena konsisten amalkan hari-hari, kalau terlepas nak buat, pangkah kat kalendar tanda kita terlepas lakukan tips yang kita amalkan ini.

Boleh follow tips ini mengikut kesesuaian korang sendiri. Jangan lupa share kat Facebook ya. Boleh tekan share kat bawah takut lupa.

1) Buat Sit up Gerakan Badan Latih Tubi Dan Senaman Setiap Pagi

Perlunya bagi anda membuat gerakan sit up secara baring, pegang pada bahagian kepala dengan kedua-dua belah tangan. Angkat kepala berserta badan serentak dengan kaki (dalam keadaan yang bengkok terutamanya) sebanyak 8 kali sehari.

Jom tengok hasilnya setelah seminggu. Adakah ia nya berhasil hilangkan perut yang buncit itu? Lakukan secara berdisplin setiap hari dan pastikan anda pelapik belakang yang lembut sebagai perlindungan kepada bahagaian belakang badan anda.

Buat Sit up Gerakan Badan Latih Tubi Dan Senaman Setiap Pagi kempiskanperutbuncit.wordpress.com

10 Tips Hilangkan Perut Buncit Dengan Cepat

2) Kunyah Makanan Sehingga Betul-betul Hancur 40 Kali Kunyahan

Tips no. 2 dia atas merupakan salah satu sunnah Nabi Muhammad S.AW. yang ramai orang terlupa amalkan setiap masa. Sebelum kita betul-betul menelan makanan yang ada di dalam mulut kita. Kita hendaklah kunyah sampai lumat sebelum ia berlalu masuk ke dalam tekak anda.

Menurut pengamal perubatan atau dari segi Biologi ia akan membantu makan untuk mudah dicerna di dalam perut oleh enzim-enzim. Maka perut anda akan berada dalam keadaan sihat dan dioptimumkan fungsinya dengan lebih baik.

Kunyah Makanan Sehingga Betul-betul Hancur 40 Kali Kunyahan kempiskan perut buncit

Hilangkan Perut Buncit Dengan Cepat

3) Gerakkan Badan Dengan Jogging Setiap Hari

Lakukan senaman dengan berlari-lari anak atau istilah lainnya ialah “berjogging”. Cuba lakukan larian pada awal pagi di samping dapat menghirup udara yang segar, ada banyak oksigen di dalamnya.

Displinkan diri keluar dari rumah awal pagi sebelum matahari memanaskan dirinya di atas langit membiru di sana. Jogging juga penting untuk membina stamina yang mantap pada diri anda di samping dapat hilangkan perut yang buncit itu.

Jikalau anda sangat sibuk, tiga kali seminggu ternyata memadai untuk anda lakukan jogging.

Gerakkan Badan Dengan Jogging Setiap Hari hilangkan perut buncit dengan cepat cara mudah kempiskan perut buncit

Hilangkan Perut Buncit Dengan Cepat

4) Pengambilan Jus Limau Pada Setiap Meal Anda

Pada setiap pagi sebelum menjamah makanan ketika bersarapan, anda digalakkan minum segelas jus limau. Hal ini untuk membuang sisa-sisa makanan dalam perut anda, dan juga asid yang tertinggal di dalam perut anda selain menjadi minuman detox (nyah toksin di dalam badan).

Ia secara tidak langsung hilangkan perut buncit dan masalah perut yang anda hadapi itu. Boleh juga pelbagaikan minuman seperti Jus Epal dan Air Lemon.

Hilangkan Perut Buncit Dengan Cepat

5) Banyakkan Minum Air Suam Dan Air Masak

Apabila kita minum air masak pada kadar yang banyak, ia akan mencairkan sodium (garam) di dalam badan anda sehingga membolehkan menaikkan jumalah air di dalam badan keluar.

Secara logik lebih banyak air masak di minum akan membuatkan kita banyak membuang air kan?

Minum air masak dalam kuantiti yang besar boleh melancarkan fungsi organ hempedu dan melancarkan proses buangan air dari dalam badan.

Elakkan ambil air sejuk ketika makan, ia akan melambatkan proses pencernaan makanan di dalam badan. Ia akan memberi masalah perut buncit kepada anda secara tidak langsung.

Ini disebabkan makanan mudah tercerna pada suhu badan. Iaitu sekitar 36 darjah celcius.

Banyakkan Minum Air Suam Dan Air Masak kempiskan perut buncit hilangkan perut buncit cepat

Hilangkan Perut Buncit Dengan Cepat

6) Berpuasa Sunat Pada Hari Khamis Dan Isnin

Ibadah puasa  dilakukan oleh orang Muslim dan orang non-muslim (mengikut cara ibadah masing-masing) adalah antara tips terbaik untuk hilangkan perut buncit ini.

Menahan lapar dan dahaga dari sebelum subuh sehingga tenggelamnya matahari di ufuk barat merupakan diet yang terhebat pada zaman ini bagi kempiskan perut.

Di samping itu, kita dapat merehatkan perut dan sistem pencernaan dari bekerja buat sementara waktu.

Jangan lupa bersahur sebelum berpuasa dan berbuka semasa sampai waktunya.

Hilangkan Perut Buncit Dengan Cepat

7) Amalkan Minum Teh Hijau

Kajian antarabangsa menunjukkan bahawa teh hijau boleh menaikkan tahap metabolisme badan ke yang lebih tinggi sekaligus memanaskan badan serta membakar lemak dan kalori di dalam badan dengan lebih mudah.

Ia juga dapat menstabilkan berat badan pada insan yang selalu minum air teh hijau ini.

Selain itu, teh hijau juga membantu melancarkan penghadaman di dalam badan, stabilkan suhu badan dan gula di dalam darah.

Sila amalkan minum teh hijau setiap masa sebelum menjamah makanan untuk memberi kesan mujarab dalam hilangkan perut yang buncit itu.

cara-kurangkan-berat-badan-teh-hijau krim halia kempiskanperutbuncit

Hilangkan Perut Buncit Dengan Cepat

8) Kurangkan Makan Garam Dalam Makanan

Banyaknya garam (sodium) di dalam badan akan menyebabkan perut anda buncit.

Nak tahu sebab apa?

Garam akan menghalang atau melambatkan proses air dari keluar dari badan dan air yang banyak  di dalam perut akan menghasilkan gas-gas yang berpotensi untuk membesarkan diameter perut anda.

Maka, kurangkan mengambil garam yang berlebihan dalam makanan demi perut anda itu.

Hilangkan Perut Buncit Dengan Cepat

9) Makan Secara Perlahan-lahan

Luangkan masa untuk makan agak lama sedikit bagi menjaga perut anda. Pastikan ketika makan anda tidak tergopoh-gapah, lupakan sebentar masalah “rushing” dan kerja ketika makan.

Jangan makan ketika stress. Sebelum makan set di minda anda hanya untuk makan sahaja.

Jangan lupa baca Bismillah bagi yang beragama Islam.

Makan terlalu cepat amat bahaya, kerana perut mengambil masa selama 20 minit untuk hantar signal ke otak bahawa anda telah mendapatkan makanan secukupnya. Ini ialah punca gemuk dan tidak ramai orang yang sedar.

Contohilah budaya orang Jepun makan perlahan dan ucap “ittidimas” tanda mereka menghargai makanan dan rezeki yang terhidang itu. Makan slow-slow jangan kalut kata orang utara. Hang nak pi mana?

Makan Secara Perlahan-lahan untuk hilangkan perut buncit dengan cepat

10) Nak Tips Yang Paling Cepat Tanpa Perlu Bersusah-payah Untuk Hilangkan Perut Anda Yang Buncit Itu?

Saya ingin berkongsi manfaat krim yang telah saya gunakan sendiri. Alhamdulillah hasilnya saiz pinggang turun dari 34 inci kepada 32 inci cuma dalam masa dua minggu!

Walaupun tidak banyak turun, saya sangat teruja dengan hasilnya sebab tiada senaman khusus dibuat. Apa yang saya lakukan hanyalah sapu krim halia tersebut, banyak minum air suam dan memakai bengkung yang dibeli secara online di Lazada.

gambar mudahnya kempiskan perut buncit dengan krim mysara habbatus sauda halia muhafis 0127522085
gambar mudahnya kempiskan perut buncit dengan krim mysara habbatus sauda halia muhafis 0127522085

Krim yang diperbuat dari halia ini sesuai untuk lelaki dan wanita juga untuk wanita selepas bersalin

Dapatkannya sekarang hubungi saya, Muhafis 0127522085